Lilla Otto

Alla inlägg under maj 2013

Av Beatrice - 30 maj 2013 15:48

Såg att det droppat in kommentarer, det hade jag helt missat, skyller på appen! Nu har ni fått svar i alla fall!   


 

Otto i maj 2011, mellan 8-12 veckor

 


Otto och jag har tränat lite rally med inslag av agility såhär på en av våra varmaste dagar. Slängde honom under trädgårdsslangen en sväng så han fick kylas ned efteråt!   


Han jobbar på bra och har verkligen kopplat ihop nu att det inte är ett hinder och sen klart utan att det faktiskt kan byggas på hinder efteråt. Så här får ni en länk till ett litet klipp på min blöthund! 

https://www.facebook.com/photo.php?v=314071775391530&set=vb.100003661305731&type=2&theater


Vi har anmält oss till våran andra rallytävling nu, 25 dagar kvar tills vi sätter ner tassarna i Kumla! Hela 28 startanden just nu och anmälan går ut om 4 dagar   Så låt oss hoppas nu får kung och fosterland att vi får 70 poäng så vi plockar en sån där förbaskad pinne!


 


Otto, ca 6 veckor

Av Beatrice - 28 maj 2013 16:05

Soffan kommer i morgon! !!

Av Beatrice - 24 maj 2013 13:33

Jag är vid liv! Utbildningen är klar för denna månad. Nu har jag två projekt, dels att ha lektion med en valp i fem timmar/fem dagar och sen att göra rasfakta om Otto. På det ska jag läsa och recensera böcker.

Kah vet inte om jag sagt det här? Jag har fått en ny tjänst på mitt jobb som Ställföreträdande stationschef. Jag är almtså andrachef från juni! Kul, ja. Men mindrw tid med grabben och lägger nu på 25% i jobbtimmar - högre lön men färre timmar med Otto och för långa dagar att vara själv. Nu måstr jag lösa hundvakt eller hunddagis. Lutar åt att ha honom på JR hundcenter, men ska kolla runt lite.

Är det någon kvar här som läser? Haha

Av Beatrice - 17 maj 2013 21:34

Ja jag är inne på dag tre nu. Huvudet väger bly, hur mycket info får man in på en dag egentligen?

Jag måste säga att allt är väldigt intressant och givande, jag har antecknat en del så ska berätta i korta drag sen vad vi gjort!

En till blivande instruktör har en bostonterrier, men på 11 veckor :)

Av Beatrice - 9 maj 2013 22:53

Jag har insett en sak ikväll. Oavsett om du har tv eller ej så känner man sig ensam. Oavsett om du har tv eller ej så får du inte mer besök för det.


Hände en sak ikväll som gjorde att jag fick smått panik och drog från mina föräldrar och hem till lägenheten. Gav bara Otto medicinen och mat och så fick han stanna hos dom. Sa inte ens hejdå till min bror som var på beök från Sthlm. Det har inte med familjen att göra, men ville ifrån allt som krävde något av mig.


Nu är det tomt här. Önskar jag tagit med mig min grabb. Ska rida i morgon, men tror att min urinvägsinfektin är tillbaka så vet inte om det är så smart att rida då. Efter det är det läkarbesök för min del och efter det hämtar jag Otto och drar iväg till veterinären på återbesök.



Otto fick mina halsdjur jag fick på min student, denna var helt klart kanon! Han dansa med den på mattan som en liten katt! Kände att han lika gärna kan få dem än att de ska ligga i en kartong i 50 år till...

Av Beatrice - 8 maj 2013 20:20

Bibblan i Örebro ska tydligen ha dessa böcker:

Klickerträning för nybörjare / Natasja Atterbom

Vargen - Den jagande jägaren / Henrik Ekman

Varg / Hans Ove Larsson

Vargen / Jens Persson

Vardagens dramatik / Catharina Nasenius

Kroppsspråket / Susan Quilliam

Djurens beteende / Per Jensen

Kroppsläsning / Johan Ekenberg

 

Bara hoppas de finns där och inte är lånade, styr kosan dit på fredag!

 

Denna saknas allltså:

Hundspråk. Uplaga utgiven 2010 (2005 fanns på bibblan) / Renée Sjöberg

 


Av Beatrice - 6 maj 2013 22:53

Ligger i sängen och försöker få upp värmen. Är lite mör i hela kroppen efter att ha ridit min kusins kuse igår, det var helt sjukt vilken skillnad det är på ridskolehästar och privathästar, sistnämda är känsliga, alerta och kan vända runt en femkrona.

Jag har packat upp två flyttkartonger och en plastlåda fylld ned tavlor. Jag tycker inte att nån tavla passar men jag älskar varenda en! Lagade studentmat (pasta och smörgåsskinka och creme fraiche blandat omkring) och förde över alla mina foton i min fotobok jah köpte för månader sen. Annars står nu 4 flyttkartonger och väntar på att få komma upp på vinden. Det är en jullåda, en påsklåda, en tingeltangellåda och så en med filtar och mössor m.m Har flyttkartonger kvar hos mamma och pappa, men bara en som ska in i lägenheten, de andra ska upp på vinden direkt. Börjar äntligen bli klar alltså!

Tänk att lägenheten sett ut såhär!

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Ovido - Quiz & Flashcards