Lilla Otto

Alla inlägg under februari 2014

Av Beatrice - 27 februari 2014 10:57

Nu är det endast 8 dagar kvar till examen. Jag kan inte fatta att tiden gått så fort! För ett år sedan anmälde jag mig till utbildningen och nu är det slutspurten! Vad hände?! Att jag dessutom läst så otroligt många böcker kan jag inte fatta, inte heller att jag nu börjat läsa "50 nyanser av honom" helt frivilligt, för vad är det, typ 300 sidor?! Jag har lärt mig att uppskatta läsandet och framförallt läsa utan att somna efter 1,5 sida...

 

Kan vara den mysigaste bilden som finns!



Nu idag ska jag slutföra min Fskattsedel. Det som är kvar är en beskrivning av verksamheten som jag vill få så detaljerad och bra som möjligt för att få möjligheten att utveckla företaget så mycket som möjligt! Sen ska jag ladda upp min privata examensfilm på youtube så jag kan vias upp den nästa helg samt skriva en lapp om vad som händer i filmen. Tänkte också skriva ned lite ord jag behöver öva på så det verkligen sitter.

 

Jag var förbi Hallsberg igår (lämnade Fiffi som jag var hundvakt åt) och då fick jag veta att de hade 50% på Arken zoo där. Så detta koppel och halsband förljde med hem tillsammans med två säckar foder och två tuggben!

Av Beatrice - 17 februari 2014 11:47

Ska försöka ta tag i kroppen och knoppen nu, ätit mycket sallad förra veckan och igår blev det en kort powerwalk. Idag blev det brunch hemma och innan det en längre promenad med grabben! Han mår inte bra alls just nu, höger öra är riktigt illa så i morse ringde jag in och bokade tid så kl 14 ska vi in och kolla upp det. Två dagar kvar på antibiotikan men bakterierna har inte lännat oss tyvärr.

Ikväll jobbar jag sent och i morgon efter jobbet så blit det en promenad med en ny vän!

Mailade iväg och bokade tid för examen nyss, nu är det 18 dagar kvar till mål!

Av Beatrice - 14 februari 2014 23:06

Det är lite av en såhär dag man inser hur patetisk man är. Jag vaknade, åt choklad, åkte till ett café och köpte sallad, åkte hem till mamma, åt, åkte till systemet och köpte whiskey till pappa och vodka till mig, hem och gratta föräldrarna och sen beställa hem pizza åt föräldrarna och köper minsta hamburgaren på pizzerian för att sen åka hem till dom och glo på "På spåret", ja jag vet, jag försökte smöra mig till AFV åtminstone, "men det är faktiskt final!" Tjoade mamma till. Ja de va de ju. Upp med mobilen och slösurfa sig genom timmen medan mor och far smuttade vin och whiskey. Vad jag drack? Mellanmjölk. Jag kör. Annars hade jag nog öppnat min vodka och blivit av med min vodkaoskuld. Men mellanmjölk it is.

Nä när vi ändå är så bittra så är livet inte på sin ljusa sida nu. Det finns liksom ingen gnista, ingen glöd. Jag fick heller aldrig något kärleksbrev eller blombud denna dag till ära, det hade varit ballt!

Men jag kan ju avsluta med något positivt: Jag är klar med utbildningen! Är bara examen kvar nu som är om 21 dagar... countdown nu då. Skräcken att bli kuggad eller sågad är där. 80 sidor anteckningar, alla övningar och en såkallad "bibel" ska pluggas in. Nä nu blev jag negativ igen, ja men depp får man va ibland! Kram på er alla singlar där ute!

Av Beatrice - 8 februari 2014 12:30

Nu har jag varit i Uppsala från torsdag till fredag, natten innan sov jag hemma sjäv och både grabben och jag har saknat varann. Otto har med jämna mellanrum hoppat upp på kökssoffan och kollt ut för att se om jag är på väg hem och Otto har funnits i mina tankar många gånger.


Igår återförenades vi på kvällen och HEJ lyckliga! Pussar i massor och jösses vad han höll mig aktiverad igår, från 20.30-00.15 så busade vi. Brottades, knuffades och naffsandes. Ja bus på hög nivå! Förstår inte hur vi ska klara oss utan varann 4 dagar i rad i både mars och april, buhuu!

 

Har läst ut hälften i sista boken, tänkte ta mig igenom resten idag! Men denna bok är trööög! På lördag är det deadline!

Av Beatrice - 5 februari 2014 20:58

Vad vill ni läsa om, vad vill ni se? :) Jag mumlar ju på om min utbildning, men vad är ni nyfikna på?

Just nu jobbar jag och Otto med tre olika trick, ingen sitter helt men vi varierar för att fortsätta hålla det spännande och roligt!

1) Backa (Backa på kommando, något jag vill kunna använda med Otto vid fotgående så småningom. Använder klicker vid inlärning och kommandot "backa" och är i nuläget i den fas att han bjuder på det frivilligt, jobbar på att lägga till kommandot)

2) Slalom/Genom (Använder lockelse för att lära in momentet. Är väldigt gröna här men i nuläget klarar han tre genomgångar med lite lockelse, använder kommandot "Genom")

3) Stäng (Stänga luckor på kommando, använder klicker vid inlärning och kommer så småningom lägga till kommandot "Stäng". I nuläget duttar Otto på luckor men inre tillräckligt hårt)

Så! Vad vill ni vet mer om/se mer av!?

Av Beatrice - 4 februari 2014 01:14

En vecka har gått sen start med antibiotika. Såren är på väg tillbaka, jag hoppas innerligt att den biter tag i bakterierna snart! Stackars lilla Otto som för 5e gången sen i oktober får tillbaka dessa sår...

Vera var hos veterinären idag och fick dra ut 4 tänder. Stackars ärtan. Men nu hoppas vi på en gladare, piggare och en hund som är till ro. Veterinären lyssnade på Ottos hjärta också, tredje veterinären nu som hör ett blåsljud!

Jag har läst 93 sidor i min sista bok i utbildningen, bara 97 sidor kvar :) Redan planerat in nästa pluggmål, denna blir via universitet och utan sikte på hundar, men jag kan ha nytta av det i hundträningen :)

Av Beatrice - 1 februari 2014 13:12

Läste ut nästsista boken nu på morgonen, EN KVAR! Helt sjukt, jag som läser en bok varannat år annars! ^^

Kalaset igår gick bra, mycket skratt och mätta blev vi. Jag är vääldigt mörk i håret nu efter frissan men det avtar nog efter några tvättar.

Ikväll kommer moster och hennes sambo, jag har gjort äppelpaj så efterrätten är klar. Sen efter det så påbörjar jag nog sista boken, ska läsa på rasterna på jobbet nu så jag blir klar. 2 veckor kvar nu ju!!

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Ovido - Quiz & Flashcards