Lilla Otto

Alla inlägg under juli 2015

Av Beatrice - 28 juli 2015 10:40

Fy vad jag hatar Telia! Tycker deras bredband är snuskigt dyrt så förra månaden ringde jag och försökte trixa lite med kostnaden. Gick inte. Men nu på denna faktura har de lagt till en faktureringsavgift trots att jag har autogiro, haft så i över 1,5 år och då har jag inte fått en sådan kostnad. Ringde dem idag "Det har stått på dina tre senaste fakturor att denna avgift kommer tillkomma under sommaren". Vart då? Med minitext i ett hörn? Allvarligt, då kunde ju kvinnan ha upplyst mig om det förra månaden så jag kunde spara den avgiften då? Nu blir det e-faktura i fortsättningen, sms på totalsumman samt att allt dras automatiskt... Det var ris, nu till ros.


Jag har anmält mig och Otto till fem starter inom rallylydnad. Så nervös att jag vill sova i 10 år! Men vi måste ta oss ut och prova, det är bra träning och dessutom blir det egentid för oss två! Så ni kan ju hålla era tummar och tår för att detta ska gå bra nu! Behöver tre starter med över 70p för att få klättra upp - jag är glad om vi får ett!


PS. Sen min halsoperation i augusti har jag bara varit förkyld två gånger! Helt otroligt! Jag har nog haft en ömmande hals i 4 dagar på 11 månader, till skillnad mot förut då det var 4 dagar under varje vecka! 5/5 toasters fick den operationen, trots att det var ett helvete precis efter i två månader!

Av Beatrice - 26 juli 2015 16:11

Är sommaren redan slut tro? Jag har inte min semester försen om en månad så den får gärna vänta. I värsta fall skulle jag ta en sista minuten, men jag känner för att spara dom pengarna. Vi får se om solen tittar fram igen!


Otto har haft en lugn vecka. Vi har varit husvakt och jag har jobbat tre av dom dagarna så grabben har fått vara själv hemma då. Han har skött det utmärkt och verkligen busat med Whiskey innan läggdags.

 

Lilla Whiskey när han hade flyttat in!

 

Idag är det en vilodag fast hemma i lägenheten. Ska städa lite smått här sen hoppas jag föräldrarna kommer över på mat. Tänkte beställa hem från Grekiska Kolgrillen, är sugen på deras biff! Har i alla fall beställt hem sista pluggboken till första delkursen i höst, tills dess ska jag plugga för en omtenta 11 augusti. Suger stenhårt, det är det enda jag går och tänker på! Hatar att ha saker liggandes som jag inte kan beta av! Men nu är det som de är, jag vet i alla fall precis vad jag behöver plugga på - om det är någon tröst för hjärnan. 

 

Whiskey på ett hörn och mätta föräldrar sen sist de var över på middag!


Jag rensar igenom min facebook och tar bort alla inlägg som jag inte vill ha synliga längre. Då kom jag över detta inlägg. Genast blev jag sugen på att flytta igen, även om jag trivs, för det är så kul att börja på ny kula! Men som det är nu sparas pengar ihop för att kunna investera i en lägenhet, men det måste byggas på med ca 80'000kr till för att kunna nå de intressanta. Till min hjälp nu har jag i alla fall att jag fått ett nytt jobb. Jag jobbar på EM möbler och har fått sommarjobbat där nu i sommar men blev tillfrågad att fortsätta i höst på varannan helg. Det kommer bli tufft med jobb varannan helg och sen fyra hundkurser i veckan samt skola, men det ska gå - det är ju bara under en kort period. Jag har nämligen bestämt mig för att inte slutföra hela utbildningen på univeristetet. Jag vill komma igång och jobba mer och tjäna pengar. Nu har jag läst Retorik A samt Kommunikativt ledarskap och kommer nu till hösten läsa retorik B, oklart vad våren ska få erbjuda. Men sen har jag en examen att plocka ut ändå vilket ändå känns bra. Sen ska min bror gifta sig nästa juni så då kommer skolan bli lite lidande då jag kommer behöva resa dit en del, vi får se vilken kurs jag väljer. Men jag ser i alla fall redan fram emot att ha min första riktiga semester nästa sommar- och efter det kommer jag söka mig efter ett fast jobb där jag kan ha med Otto, det skulle underlätta massor!   

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Ovido - Quiz & Flashcards