Lilla Otto

Alla inlägg under oktober 2015

Av Beatrice - 30 oktober 2015 17:07


Nej precis, jag kunde inte hålla mig. Selen är i mina ägor! Det blev en svart, fanns bara rosa, ljusblå och lila i butiken vilket kändes för mesigt. Hade det funnits rött hade de blivit den! Jag är än så länge nöjd med selen, Otto var skeptisk först men börjar bli mer okej med den.   


 

Den här selen ska vara väldigt ergonomisk, det vill säga att den ska forma sig bra efter Ottos kropp och följa hans rörelser. Den tidigare selen ville han inte ha på sig och jag misstänker att det var för att selen satt ganska högt upp mot bröstet och att han fick svårt att andas när han drog. Denna ska nu vara bättre!


Som ni ser är plattan under och framför bröstet väldigt brett. Det gör att det blir lite mjukare. 

Slank med lammöron också. Det gjorde så ont i mig att köpa det, men jag kan inte ge något med kyckling till honom och de är det jag brukar köpa. Otto höll med om att det kändes för brutalt med lamm och vägrade att äta dem. Så nu står jag här med ett par lammöron som ingen vill ha. Ja och sen köpte jag även ett halsband. Det är ett vanligt halsband utan krusiduller och jag HAR faktiskt pratat om detta med som ni kanske minns... Jag köpte ju ett större halvstryp, jag blev hur som helst inte nöjd med det och därmed står jag med ett brunt koppel men utan halsband, så det blev såhär. Nu har jag ett kort läderkoppel och rollern att matcha selen med (ja sånt är viktigt).


 

Av Beatrice - 29 oktober 2015 09:21

Igår var Otto och jag på event hos BraZoo! Så himla roligt initiativ! Hoppas verkligen det blir fler gånger, vi måste ha mer av sånt här! Blev inte så många inköp men fick en goodiebag så det fylldes upp ändå! 230kr för hela kalaset blev det!


      


Inte jättemycket folk så det var inte svårrt att finna en "fristad" i butiken, vilket var bra. Dock blev det väldigt varmt - i alla fall för mig och Otto. Men vi var där i 1,5 timma och väntade på en djurtolk som skulle komma men den dök aldrig upp. Tycker att BraZoo gjorde ett bra jobb MEN tyvärr dök de som skulle föreläsa upp sent eller inte alls, de tog verkligen inte tog sitt ansvar och uppfattas nu enligt mig som oseriösa.

Så    till BraZoo och    till Acanas representant samt djurtolken Kajsa L.


 

Otto hittade sin snuttetrasa, eller roadkill som jag kallar den. Otto fullkomligt älskar dom så han fick runt och snackade i butiken så jag fick lov att gömma den bakom kassadisken. På vägen hem skulle han dessutom bära den tyckte han, det tyckte dock inte jag så det blir en liten katt och råtta lek med kassen och Otto hela vägen hem.


   

Sen köpte jag även mer av hundfodret som vi håller på att gå över till. Hade massa hemma men de hade 140kr rabatt på en säck, så 59kr istället för 199kr. Då kan man inte säga nej? Nepp. Sen blev det en tandkräm också! Så Ingrid tycker att vi sköter oss fullt ut här hemma. Sen fick vi en goodiebag på vägen ut! Treatis bits med kycklingsmak var en, nedbrytbara bajspåsar var en annan och Dental 2 in 1 var en en tredje.


Av Beatrice - 26 oktober 2015 21:24

Okej här kommer ett väldigt seriöst inlägg.

Jag har verkligen ångest. Sån FET ångest över vart jag ska göra av Otto under 5 dagar i juni.

Min bror gifter sig den 2 juni och jag tänkte åka ned den 31 maj till den 4/5 juni. Hade det varit någon i släkten som skulle gifta sig hade jag sagt nej just för att jag inte VILL lämna honom. Men detta är min bror och jag VILL verkligen stå vid hans sida på den viktigaste dagen i hans liv! Det är helt självklart! Jag ska vara en av deras brudtärnor också, sån himla fin ära och jag grinade när de frågade mig! Men vart ska min ögonsten vara? Jag litar på så få i min omgivning! Vissa har ingen hundvana, vissa tror jag inte skulle visa Otto tillräckligt mycket uppmärksamhet, vissa tror jag inte skulle se om han har ont... Ja alltså listan kan göras lång! Sen ska ju många i min släkt med NER till England, så de alternativ man hade är ju liksom med en. Hjälp mig. Jag ska alltså ha en hundvakt i fem dagar, inte omplacera min hund, men ångesten är som om det vore just de jag höll på med! Det gör ONT!


Men nu har jag gjort en sjuk grej! Jag har kontaktat en människa jag inte känner. Men jag har följt på henne på Youtube (vet inte hur länge) och frågade om hon ville ha hand om Otto då. Hon bor i Stockholm så det blir en hel del bilande innan avfärd, men det kan vara så sjukt värt det om allt känns rätt! Jag tror hon kommer tycka jag är rätt sjuk, men jag börjar bli desperat efter en plats som ger mitt hjärta LUGN. Hon är en stark djurvän, fylld med känslor och verkar helgo! Jag hoppas hoppas hoppas att jag får svar och att hon är intresserad! 


Älskade sockergryn, vart ska du ta vägen? Foto: Glansbergs foto



För övrigt tror jag faktiskt inte att jag själv kommer gifta mig. Tror att jag kommer bli en sån där som har on/off förhållanden for the rest of my life. Så att vara med på sin brors bröllop blir ju lite som att gifta sig själv!

Av Beatrice - 25 oktober 2015 21:31

Jag vill så mycket just nu. För det första vill jag köpa fotoutrustning - för jösses vad kul det var att fota igår! Men skulle behöva en ställning, vit duk, två blixtar inkl. ställningar och så en koppling till kameran... Money money money... Kamera har jag ju, men funderar på att skaffa mig en ny laddare till digitalkameran också så man kan ta snabbare och händigare bilder och även filma!


Sen vill jag också åka till Jönköping igen och bo på hotell där med Otto. Det var SÅ mysigt att vara där. Så lugnt och så fick man som en egen lägenhet på bottenplan, kanon när man har hund! Otto trivdes där med, kunde sova och vara själv trots att det var en helt ny plats!


Foto: Glansbergs foton  - Visst är Otto fin!?


Sen vill jag släppa allt plugg. Men det kommer jag ju inte göra. Men jag vill... Tror det är kvittot på att jag jobbar så himla hårt och att jag inte ens var ledig i somras. Jag kommer ju vilja jobba hårt i sommar med, men jag borde kanske ifrågasätta mig själv vad som är viktigast - hälsa eller pengar. 


Men jag bläddar hela tiden i "Hem till dig" och på booli.se. Vill så gärna ha ett hem jag köpt själv och nästa år är ju stambytet och då kommer jag längta ÄNNU mer till ett eget kryp in. Dels för att jag inte kommer få bo här då men också för att hyran kommer höjas.

 

Av Beatrice - 25 oktober 2015 10:42

Denna goa hund har varit modell åt Glansbergs foto!


Titta så fin! Har flera bilder såklart, men jag tänker mig att jag släpper en i taget framöver! Kommer göra almanacka av bilderna och så ska de upp på hemsidan! Såklart kommer de pryda här med och på instagram!!


Idag blir det att plugga big time. Skulle ha börjat med en uppgift i måndags men inte fattat något så skjutit fram den, inte så smart...

Av Beatrice - 23 oktober 2015 09:15

"Det finns två sätt att finna storhet, att äta mycket bullar eller att behandla andra väl"  

 

  

Njut av dagen!

Av Beatrice - 22 oktober 2015 12:32

  

Godingen pluggar lite!


Idag är en dålig dag. Saker går fel och jag retas upp hur lätt som helst. Sen är jag täppt i näsan med så de känns som att jag kvävs. Hatar känslan, men är ändå glad att jag behöver gå igenom detta mer sällan nu efter operationen förra hösten. Så lite glad ska man väl vara. Men jag tror det är viktigt att få vara sur, grinig och arg ibland så att man töms och kan laddas om på nytt...

Av Beatrice - 22 oktober 2015 09:45

Hur fin är han inte? Bilden är inte ens redigerad! Den är bara såhär perfekt!

Togs förra veckan då det var första frosten, hua vad kallt det var! 

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Ovido - Quiz & Flashcards