Lilla Otto

Alla inlägg under december 2015

Av Beatrice - 31 december 2015 17:00

       

Och folk frågar sig varför jag så ofta är ute på landet...

Förstår ni nu?

Av Beatrice - 31 december 2015 06:45

   
Jag hoppas 2016 blir ditt och mitt år!  

    


 

Här är Ottos och mina planer för 2016!

 


Jag reser några dagar till Englad och hälsar på bror, hans fästmö och deras katt Florence. Sen startar Ottos och min Nosework (även universitetet...) och så fyller ju jag TJUGOFEM! Men innan dess blir det lite Statoiljobb och såklart även Hundklimpen!

Av Beatrice - 30 december 2015 18:19

Precis gymmat klart, ser ut som en tomat i ansiktet. Kollade gymmets priser, ett kort på 3 månader med medlemsskap kostar 930 kr. Jag tycker det är snordyrt. Men ett klippkort på 12 gånger kostar 600 kr med medlemskap, och mer än 12 gånger lär jag ju gå innan bröllopet. De är ju vad jag ska gå i januari liksom... Satte undan pengar till det och till att tanka bilen. Uscha! December kostade mig 16 681 kr och januari kommer se lika jävlig ut. Sen blir det lugnt i februari och efter det blir det en smäll i mars då Ottos försäkring kommer. 


Nu ligger 6 886 kr på kreditkortet och väntar på att bli betalt i mitten på januari. 6 123 kr för boendekostnader ska läggas på den summan också sam 1 200 kr för mat. Lär hamna på över 14 500 kr...


Januari       16 288

Februari      21 810 (Varav dator 10 000)

Mars           11 543

April            24 339 (Ullared, veterinärskostnad)

Maj             12 756

Juni            14 456

Juli               9 824

Augusti         9 721

September 11 898

Oktober      12 198

November  10 964

December  16 681


Sen har jag ju sparat också, men det kan vi ta i ett annat inlägg...

Av Beatrice - 30 december 2015 17:00

Tre nya babes!


Nailsinc till vänster fick jag av mina brors fästmös föräldrar, så himla snällt! Färgen är Windsor Mews Nailkale.

De andra två bytte jag mina hårnålar till. Gelpolishet från Lindex är i färgen Gel 3 Cappuchino Nude och den tredje är H&Ms nagellack go-to-greige. Jag gillar alla tre! Mest Lindex och Nailsinc!


H&M, Lindex, Nailsinc. Förövrigt världens sämsta mobilkamera...

Måste ta fram digitalkameran igen!

 

 

 

Ps. Nu har jag gjort en ny kategori i sidofältet till vänster: Smink

 

Av Beatrice - 30 december 2015 11:15

Idag är det dagen före nyårsafton. Detta år har gått sjukt fort. Minns förra nyåret så väl när jag stod och kollade på fyrverkerierna den kvällen. Detta nyår blir som det förra, Otto och jag själva. Jag gillar det så. Jag ska jobba 14-18 och sen är det han och jag resten av kvällen. Nyårsdagen jobbar jag 7-15.30 för att dra in lite pengar för att sudda ut alla julens utgifter.


Vacker vy vid LakeLodge, de har supergod mat och en underbar miljö!


Julen blev bra också! Bättre än den brukar blir till och med. Kändes skönt att ha hela familjen samlad för första gången på flera år. Nästa år får vi se hur det blir, bror planerar att kanske vara i Sverige fram till den 24 och då åka hem för att även fira Englands julafton den 25e. Vi får se, är ju ett helt år tills dess.


Ett försök till familjefoto, Whiskey saknas och mamma verkar dubbelt så gammal eftersom hon tvingades sitta.

Blev inte så bra som vi tänkt oss... haha!


Nu idag ska jag iväg och lämna tillbaka lite hårnålar som jag fick i julklapp. För dom pengarna är tanken att köpa en eller båda av nagellackena jag önskade mig. För trots att jag sa till mamma att hon skulle hålla sig till önskelistan så köpte hon flera saker utanför dem, jag tror inte hon lyckades pricka in en enda grej? Haha! Hon är så söt! Hon kan liksom inte låta bli! Allt får dock stanna, utom hårnålarna dock för de har jag säkert 30 stycken av. 


Idag fick jag dessutom hem min nya ögonbrynspenna! Älskar den!

Anastasia brow wiz i färgen Taupe/Ash blonde.

Vill ni ha den till kanonpris (100kr billigare än i butik) så finns den hos Bangerhead.

Av Beatrice - 30 december 2015 06:45

Jag brukar ju alltid göra en liten resumé av året som gått, och det är inget undantag för detta år! Först skriver jag lite om varje månad och sen tittar vi på målen för året som var, om de är avklarade eller ej!


Januari:

Firade min födelsedag halvt med Statoil


Februari:

Otto fick prova på agility i Kungsör.

Skaffade mig en Mackbook air, apple oskulden 0.2 tagen.


Mars:

Otto åker till veterinären och putsar på tänderna.

 

April:

Fick jobb på EM möbler tack vare en anställd på Melins fastigheter.

 

Maj:

Vi är med i Bostonshowen och Otto blir 2a i sin klass och slutar som 5e bästa hane, samtidigt får vi träffa "Bobo hund" för första gången!

Jag hälsar på min bror i England.

 

Juni:

Jobbade som en idiot.

 

Juli:

Jobbade som en idiot.

 

Augusti:

Vi tävlar 2 dagar rallylydnad med två starter båda dagarna. Hade en runda som gjorde mig så lyrisk att jag bara skakade efteråt!

Jag blir ekonomi-kåt, inser alltså hur kul det är att spara och börjar därmed spara ännu mer i månaden.

Nära på att köpa en stuga.

Beställer visitkort till företaget.

Mina första kurser börjar i valp och unghund.

Skrev omtenta.


September:

Bilen går igenom besiktningen.

Bytte foder till Otto, från Eukanoba sensitive digestion till Lantmännens Gotlandicas Nordic by nature lamm & ris.

Vi börjar renovera om i brors gamla rum hos päronen.

Min första riktiga gruppkurs i rallylydnad börjar.

Jag blir vidare anställd hos EM med varannan helg.


Oktober:

Otto får en ny sele från Rukka.

Vi blev bjudna på event hos BraZoo.

Otto får vara med om en seriös fotoshoot.

Får gratis bokföringsprogram, Visma.

Klarar min tenta jag kuggade på i våras samt klarar en till fast ny.

Jag blir representant för Örebro universitet på deras Instagram.

Min företagssida görs om.

Får veta att det ska göras stambyte i min lägenhet under 2016.


November:

Otto får bekräftad spondylos och får samtidigt dra ut fyra tänder hos veterinären.

Gör eget hundgodis av blodpudding och fiskbullar.

Påbörjar att byta över mitt smink till icke djurtestat (The balm är det nya).

Rensar ut alla kläder som inte passar från garderoben.

Börjar på min B-uppsats.

Gör hundgodistest.

Köper ny laddare till min digitalkamera.

Otto blir utsedd av Hurtta som testpilot.

Införskaffar äntligen en klocka till lägenheten.

Anmäler Otto till Nosework.


December:

Hade anmält oss till rallylydnadstävling hos Kungsör men kom inte med.

Införskaffar mig sminkborstar som inte är gjorda på djurhår (Real Techniqes)




Mål som sattes för 2015-2016 för någon månad sedan:

1. Starta nybörjarklass i rallylydnad och få minst ett godkänt resultat
Nu har vi en start med 68 p och en med 65 p, minst 70 p behöver vi!


Tanken var att få en godkänd runda i Kungsör, men vi blev bara reserver där...

 

2. Försöka komma ut och tävla på nya platser (miljöträning)

Kumla, Kungsör, Lindköping, Askersund, Örebro är ställen vi vill utforska! Karlstad och Kristinehamn ska vi besöka igen!

 

Fortfarande ett mål.

 

3. Sätta upp delmål och ha mer av en planerad träning

Vi skulle behöva "läxor" för att komma iväg!

 

Fortfarande ett mål.

 

4. Träna på gräsunderlag där hundar tränat
Kumla är nog en klubb jag kommer gå med i nästa år bara för att få en chans att träna på deras gräsplan

 

Gjort en gång, men är fortfarande ett mål.

 

5. Locka med oss fler på tävling

Ju fler man är desto roligare har man! Jag hoppas få med Emelie, Isabella, Ida och Sabina inför nästa år!

 

Fortfarande ett mål, svårt när man lottas bort i tävlingar.

 

6. Frisignalen måste sitta bättre

Det underlättar så om man har stadga i alla fasta positioner

 

Fortfarande ett mål. (Denna har väl varit med sen 2011?)

 

7. Gå en kurs i agility

Jag skulle vilja gå en agilitykurs i Kumla, jag tror Otto skulle tycka det var kul!


Blir ingen agility, men däremot blir det Nosework!

Av Beatrice - 25 december 2015 14:05

 

Titta vad många fina julklappar jag fått! Så tacksam och så nöjd! Nu kan jag stryka många saker från min önskelista! Tjoho! Kommer heller inte behöva köpa balsam och schampoo på 1,5 år, haha!


Äggkokare
Toast
Strykjärn

En tomte, likande ett dörrstopp
En tomtenisse som läser en bok
Två par strumpor, varav ena ser ut som Rudolf
Nagellack set med ett nude, ett blodrött och ett lilabrunt samt bas och topplack
Pup cakes silikon skålar
Hårnålar med pärlor och strass
Hårknut som man kan göra flera olika uppsättningar med
Schampoo och balsam 1 l/st

250 ml schampoo
Schampoo och balsam 300 ml/st

Prenumeration på Härliga Hund 6 nummer
En grönskaks slizer som kan göra spagetti av morötter, zuccini osv.

Träningsboll som tränar handled, och övre samt under delen av armen

 

Otto fick en halsduk i rött, hundgodis samt en kampleksak som pep


   

Av Beatrice - 25 december 2015 14:04

 

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Ovido - Quiz & Flashcards