Lilla Otto

Alla inlägg under juli 2016

Av Beatrice - 31 juli 2016 18:46

Packningen går bra här hemma. Fick ställa in en träff med en vän ikväll tyvärr, men packningen och att laga upp maten i kylen går före faktiskt. Jag kan inte slappna av om jag inte får packa i lugn och ro, då kommer jag sitta i bilen hela vägen ner och försöka lista ut vad jag borde haft med mig... Detta är vad som är kvar nu (kom på att Ottos snuttedrake är hos mamma, likaså min regnjacka... fasen... blir att svänga förbi där innan vi drar)


* Stora plåtburen + överdrag (Att ha på plats när vi pausar och han behöver komma ifrån för att vila)

* Lilla tygburen (Han brukar vilja sova i den på nätterna om de blir för varmt i sängen)

* Vattenskål och matskål

* Hundmat (Ta hellre med för mycket än för lite...)

* Snuttetrasa (Så Otto kommer ner i varv lättare)

* Bruna halsbandet (För vanlig lydnad)

* Brunt långt koppel

* Köttbullar (För att kunna ge medicin)


* Jeans

* Regnjacka

* Tandkräm och tandborste

* Deo

* P-piller (Får finnar utan)

* Pyjamas

* Schampoo och balsam

* Klänningar (Om det är väder för det)
* Kylklampar

* Olika skor (Gympaskor, ballerinas)

* Lägga in telefonnummer i mobilen till veterinärer i Jönköping

* Lättare smink

* Sminkborttagning

* Mobilladdare

* Powerbank

* Regnkläder


Otto la sig i sin bur nyss. Sov i 7-8 min, sen blev det nog för varmt med fleecekudden i botten.

Tagit med kylplattan så han skulle nog uppskatta den i botten


Av Beatrice - 30 juli 2016 11:47

I övermorgon åker vi! Tjoho! Jag har varit så nere under en längre tid så jag hoppas att jag får en nytändning av detta läger! Införskaffat en stol (med ficka i sidan, mugghållare samt kylväska i armstödet), en kylmatta till Otto, kylklampar och så en kylväska. Allt som skulle införskaffas är med andra ord införskaffat!


Där bak ser ni även hans bur som jag sytt ett överdrag till!  


Otto var dock inte så imponerad av kylmattan. Jag gav honom kommando att ligga på mattan efter en promenad, vilket han gjorde - och han kom ned i flås direkt. Dock när jag ställde mig vid diskbänken och diskade såg det ut såhär när jag vände mig om...

  För söt!

 


Ikväll ska grannen ha fest så då ska vi dit. Innan dess ska jag duscha, påbörja packning och vi ska iväg och äta glass på ett glass-ställe för att fira att min semester börjat! Wiho!

Av Beatrice - 28 juli 2016 09:18

Varken Otto eller jag har försvunnit. När jag tänkte skriva här vad vi gjort i sommar så kontaktade en man mig, som är väldigt duktig på stalking tydligen. Jag vet 4 personer som anmält honom sen tidigare, denna gång så gick han på mig, min mamma och min granne. Förhoppningsvis har han släppt allt nu, men jag ville vara säker och höll därför bara Instagram uppdaterat då och då. Jag går inte in djupare på saken än såhär, men ni får en förklaring till att jag legat lågt.


 



Just nu taggar jag och Otto inför lägret nästa vecka, måndag-torsdag. Packlistan har ni ju sett här innan. Det som ska inhandlas nu är solstol på Biltema och en kylmatta till Otto ifall det blir jobbigt varmt mellan passen och så lägergodis. Inte ätit godis, choklad, glass eller chips   på över en månad, så jag ser fram emot att nästan äcklas av det så jag kan fortsätta igen, naturgodis är det som lockar mest dock.


Snart bär det av till England också, ser jag med fram emot! Augusti blir roligaste månaden!

Av Beatrice - 19 juli 2016 21:53

Idag har jag varit ute i 6 timmar och jagat Pokémons! Haha! Alltså det är löjligt kul! Jag förstår mig inte på gymmen, så jag har endast gått och försökt fånga udda varianter. 6 timmar, 22067 steg, level 8 och 35 Pokémons senare är jag rätt nöjd! Nu kommer jag jobba tills nästa tisdag igen, så då blir det inte så mycket fångat. Otto har fått följa med på 3 av dom timmarna idag i alla fall, så han är rätt nöjd här hemma trots att det blev många stopp. 


Vilka jag fångat:

007

010

011

013

014

016

(sett 018)

019

020

021

029

032

037

039

041

042

043

046

054

060

069

073

086

090

092

096

097

098

100

104

118

120

124

129

140

147


Av Beatrice - 14 juli 2016 21:11

Inne på tredje veckan som egoist. 8 powerwalks på 5-6 km är gjorda hittils, kosten har jag skött också. De känns faktiskt bra, enbart sugen på yoghurtdoppade naturgodisar, men de ska det mumsas på 1-4 augusti! Wiho! Det är då jag drar på hundläger till Jönköping. Ser fram emot det lika mycket som alla ser fram emot sin semester, för det är precis vad det är för oss. 

Skorna är förövrigt super! Inte fått skav men gått över 2 mil på två dagar i dom! Sköna och stabiliserar upp utsidan av foten om man trampar utåt vilket jag gör. Fick så sjukt ont i musklerna i smalbenet igår, men det var enbart ovana för benet att få stöd.


Mina fritidsbyxor är sköna dom med, de är lite tajta i midjan båda två så jag hoppas kroppen slimmar till sig på dessa två veckor till lägret, för då ska jag typ bo i dom. 

   

Otto var på rehaben idag och allt såg fint ut, en supersvag reaktion (som inte ens jag såg) från ett kotparti i ryggen men annars var han fin. Lite mer ivrig än vanligt då vi inte varit där på en månad. Så allt va kul men tog så konstigt lång tid tyckte Otto... På måndag är det min tur. Sen min arm gick ur led funkar den inte som den ska, så på måndag ska jag på rehab och även med största möjlighet få tillgång till vårdcentralens gym. Två flugor i en smäll, indeed!

Av Beatrice - 11 juli 2016 11:55

Provat alla tre skor nu och jag kan inte välja. Så alla ska tillbaka, de dyra är för dyra för mig just nu men de har pronation som jag behöver. Gick in på Sportamore och hittade ett par svart/rosa i stl 39 629kr, så jag beställde hem dom och en t-shirt 249kr. Kändes lite bättre faktiskt. Men såklart angav jag fel mail så lär väl dröja nu innan jag får fakturan, haha.

   

Otto mår fortfarande bra (just nu ligger han på tre kuddar i soffan, prinsen på ärten) och på torsdag blir det rehab, var ca 3 veckor sen vi var där så jag hoppas att allt är lika fint som sist! Han förtjänar det efter allt skit som varit! Ingen kurs inbokad för oss i höst, allt hänger på om jag fyller mina kurser jag har i höst. Hittils har jag bara en deltagare på valpkursen, inte gjort värst mycket reklam heller så de blir som det blir då. Jag tror hösten kommer bli tuff för mig så jag vill egentligen inte gräva ned mig i för mycket, vill må bra. 

      

Förövrigt var dessa inge vidare...

Av Beatrice - 4 juli 2016 15:15


Titta vad vi gjort! Tränat agility! Dock med endast slalom, tunnel och en bom under hindret, men ändå... Slalomet har rejält avstånd mellan pinnarna så det är ingen fara för hans rygg. Det är ca 60-70 cm skulle jag tro. Tunneln tycker han är SÅ kul! Vi försöker bygga ihop dessa med hjälp av att jag sätter kommando på varje övning.


"Genom" = Slalom

"Slalom" = Slalom

"Över" = Enkelt hinder


Har även ett däckhinder, det kommer döpas till "Däcket". Men eftersom jag inte vill att han ska hoppa (för det vet jag att han kan) så fokuserar vi bara på slalom och att sätta namn på de andra så länge.

Av Beatrice - 4 juli 2016 06:45


Juli består av massa jobb! Ser fram emot det lika mycket som jag bävar för det (mitt egna företag är inget jag bävar för dock). Just nu vill jag bara kunna trycka på en knapp och återställa sparkontot sen november, den behöver det! Men nu är det lugnt ett tag, tänkte smygstarta julklappar redan nu så det inte kommer som en smäll i november/december. Ska bara lista ut vad de ska få... budgeten i år är 500kr/person istället för det dubbla mot förra året. Ska till Ullared i september och då kan jag köpa på mig massa saker för dom pengarna, sen är frågan om jag hittar något..


M & P - Lite inne på att köpa ett ljudsystem till mamma och pappas tv, då kan jag slå ihop summan (Blir ändå mer än 1000)

P & M - Borde köpa en upplevelse, de har allt

Otto - Vill köpa ett klarblått halsband/sele med koppel till Otto, så himla snyggt!  

Whiskey - Någon leksak där han får jobba för att få mat

Florence - Någon leksak där hon får jobba för att få mat

~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Skapa flashcards