Lilla Otto

Alla inlägg under september 2015

Av Beatrice - 10 september 2015 10:20

Idag ska jag sälja lite hundtäcken efter lektionen, också passa på att sälja en tavla. Kommer bli 270kr rikare och ha mindre saker i lägenheten som inte används! Tavlan är min brors, så har blivit lovad 50% av inkomsten ;) Så han får också en hundring! Älskar sånt här!

 

Från morgonpromenaden! <3

 

Vi har i alla fall lyckats sova ute på landet i natt så jag fått en chans att plugga ännu mer. Lyckades ju läsa fel bok under helgen så ligger efter men engelsk litteratur... Fan liksom, jag hatar engelsk litteratur för jag måste slå upp hela tiden! Jag tycker det är intressant MEN det ska gå i sådant tempo! Jag hinner fasen inte med! Tittade framåt och såg att mellan några dagar ska vi läsa 3-4 kapitel (det är typ 100 sidor om inte mer) och hur ska det gå? Jag kommer aldrig få släppa denna bok! Jo, efter vecka 42...

Av Beatrice - 9 september 2015 15:35

Jag gick upp tidigare än vanligt idag för att hinna med en långis med Otto innan skolan. Vi skulle ses klockan 10 och dessutom skulle jag duscha innan, så tidigt blev det. Skulle faktiskt vilja få in som vana att gå upp så tidigt! Man hinner med så mycket! :)


 


Efter studentleddda mötet var det att skynda hem och slänga in tvätt i maskinen, såklart var ena trasig så det tog dubbelt så lång tid att tvätta - genast blev jag snål och slängde in allt vitt i en tvätt och allt kulört i en annan. Orkar inte separera sängkläder och badhandukar om det ska ta hela dagen...


Sen efter ytterligare en tur med Otto begav vi oss mot landet. Jag ska vara en tråkig matte ett tag och plugga engelsk litteratur, därför får grabben vara lite friare här då än att bara behöva ligga och sova medan jag pluggar. Förhoppningsvis kommer mamma hem i okej tid och då åker vi och beställer en bäddsoffa till min brors gamla rum! Vi målar om där just nu, satte lite press på dem då företaget som tillverkar sofforna har konkurerat. Ser ut att bli en svagt rosa/vit tapet i rummet, tror det kan bli riktigt fint! Ska se vad soffan får för färg, givetvis måste det gå ihop!   




Av Beatrice - 7 september 2015 11:01

 

Jag ligger i sängen och ska plugga, Otto ligger i solen och solbadar. Det är lite fusk haha. 


Idag är det kursmåndag! Valpkursen har sitt tredje tillfälle och likaså unghundskursen! Idag ska vi prata om skillnaden mellan vargen och hunden, något som jag tycker är intressant! Det går knappt att jämföra längre ju. Men tills kurserna kickar igång ska jag läsa en hel del och sen bege mig hem till föräldrarna och dumpa Otto för att sen åka på en föreläsning i skolan (så tråkigt att inte kunna ha med sin hund på lektionerna!) och sen direkt till valpkursen!


www.hundklimpen.se för er som vill spana in mina kurser o.s.v

Spana gärna in Prickigabandet som jag grundade och hjälp vanvårdade och hemlösa hundar i Sverige!

Av Beatrice - 6 september 2015 10:26


Igår jobbade jag 4 timmar på EM, blir samma sak idag. Känns skönt att bara jobba 8 timmar på en helg men få betalt som om jag jobbade 16 timmar! Då vågar man ta på sig jobb under studierna! Nästa helg ska jag jobba 4 timmar på lördagen, hoppar in för kollegan då hon skulle iväg med sitt andra jobb.


Otto och jag började morgonen med en av hans favoritrundor. Jag gillar den också, är inte så mycket folk på den rundan vilket ger en lite egentid. På tisdag ska vi dock upp på stan och köra lite mer miljöträning. Det är så lätt att rasta lite vid sidan av stan just för det finns mer grönområden. Men miljöträning är lite av en färskvara skulle jag påstå.  


Nu ska jag fortsätta plugga innan klockan springer över mig. Dagarna går för fort nu! En vecka på B-kursen redan ju!


 

See you soon!

Av Beatrice - 4 september 2015 15:55

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något säger man. Därför bestämde jag mig för att göra något. Jag skänkte en slant till en klasskamrat som ska köpa hygienartiklar och skicka till de utsatta från Syrien. För vi har det ganska bra ändå, speciellt om vi jämför med dem. 500kr lyckades min klass samla ihop på 20 minuter, pengarna tickar in fortfarande och vi är bara en liten grupp med studenter. En liten slant gör mycket, alla kanske inte kan skänka 100kr, men då kan vi vara flera som skickar lite istället.

 

Jag kom hem från skolan och gissa vem som blev nöjd? Min lilla grabb. Han hade varit ute i skogen och plockat svamp med mormor. Jösses vad stora svampar! Jag som ääälskar katareller!  <3 Sen hamnade vi mysandes såhär i soffan!

 

(Btw, man köper Samsung S5 för att den har bra kamera, men får den här kvalitén? Herregud. Nej jag går över på Iphone sen! Prutt att luren bara är ett år...)

 

Av Beatrice - 4 september 2015 12:26

 


Nej det är inte pyntat än. Jag lovar. Men jag är bra sugen! När hösten kommer, som är min favoritårstid, så blir jag sådär otroligt mysig av mig! Vill tända ljus, hämta tolv filtar och värma på oboy samtidigt som jag lagar pannkakor. Gröt är inte min grej, annars hade det nog blivit det.


Det börjar planeras inför julen här hemma nu i alla fall. Min bror har ju flyttat till England och nu är det svårt att fira jul ihop då hans tjejs familj firar jul den 25e. Vi har väl liksom gett upp hoppet om att få en vanlig jul, där vi har lilla julafton den 23e och riktiga den 24e. Nu blir det julafton 1-2 veckor innan jul, och känslan blir sig inte som den ska.


           

Dessa bilder är några av mina favoriter. De är höstiga, Otto och jag i Karslundsspåret och mitt hår var inte en risbuske här, men jag var finnig däremot. Haha. 

 

 

Har ni någon favoritbild på er pälskling? 

 

 


Av Beatrice - 4 september 2015 11:02

Idag var det en jobbig dag för Otto. Vaknar upp, världens mysigaste. Jag duschar, gör mig klar och när vi åker är allt som vanligt. Men från dörren till bilen börjar hans smärtor från magen. Jag blir tokig på det här! 1,5 år har gått med dessa smärtor och jag blir inte klokare på dem! Jag har trott så mycket att jag blir tom i huvudet! Här är lite av vad jag gått/går igenom:


* Kolhydrater

* Sträckning

* Tarmvred

* Spänningar

* Gasbildning


Men hela tiden talar det ena mot det andra och jag blir inte klokare. Vi har ju varit hos veterinär, men de vet inte heller vad det är han går igenom. Han har till och med fått droppar för spädbarnskolik för att se om magen lugnar sig. Men nej.

 

Att se hans smärta gör ont i hela kroppen. En boston visar sitt kroppsspråk så himla tydligt, vilket gör det ännu ondare i en annan att man inte vet vad det är som orsakar det! Bara kortison vet vi hjälper... Men så kan vi inte ha det, eller?

Av Beatrice - 1 september 2015 11:02



Idag börjar skolan igen! Jag måste säga att jag ser inte fram emot det, egentligen inte alls. Men det som lockar mig nu är att jag är tillbaka på retoriken, jag ska fördjupa mig ännu mer i tal och skrift - vilket var anledningen till att jag sökte mig till universitetet från första början. Jag ville egentligen bara läsa A och B och sen skulle det vara bra, men det gick inte att läsa enbart kurserna utan jag behövde läsa hela programmet för att det skulle gå. Därför blev det som det blev, Retorikprogrammet med kommunikativt ledarskap - vilket är vettiga de också! Därför har jag nu på morgonen suttit och lyssnat till en internetföreläsning i 45 minuter om skrivandeprocessen. Kanske inte det roligaste, men jag suger på att skriva vetenskapligt vilket därför är bra!


 

Otto ska få stanna hemma under dagen. Jag har en ganska kort lektion egentligen, därför blir det två bra rundor och så får han vara hemma och vila. Hans mage är inte helt hundra efter helgens 6 köttbullar kan man säga och därför tror jag inte att en vilodag är fel   


Igår höll jag i kurser igen på JR Hundcenter igen. Otto är inte med på dom heller utan han får vara hos föräldrarna för att inte ta mitt fokus. Men både valpkursen och unghundskursen rullar på bra, många av de som var med hade utvecklats mycket sen sist vilket är otroligt roligt att se!     


~Beatrice Pettersson~

  

Beatrice är 27 år och har kandidatexamen i retorik och kommunikativt ledarskap. 

 

Under 2013 utbildade hon sig till hundinstruktör hos Hundenshus Göteborg/Örebro. Hon tog examen i mars 2014 och är Diplomerad Hundinstruktör och driver nu Hundklimpen i Örebro där hon bland annat är utbildad domare i rallymix. Utöver Hundklimpen jobbar hon även i en djuraffär.

 

Kontakt: beatricepettersson@gmail.com

~Lilla Otto "Chandis Yoda"~

        

Chandis Yoda "Otto" är en Bostonterrier och föddes 2011-04-01 tillsammans med sina två syskon Chandis Yrhätta och Chandis Yoshi. Otto har haft en jobbig uppväxt med en hel del sjukdomar. Han har konstaterad allergi, men mot vad vet vi inte ännu men förmodligen laktos och ägg/kyckling. Otto åkte för 3 år sedan in akut med nervrycknigar som visade sig att vara på grund av förstorat hjärta och att klaffarna till hjärtat läckte, blåsljud på hjärtat, förstorad lever och vätska i lungor samt kring hjärtat. Vi har kämpat med en rygg diagnosiserad spondylos, vilket innebär att hans ryggkotor växer ihop (Går att läsa mer om det här)

 

Otto är 7 år och har varit med på valpkurs, grundkurs, rallylydnad, klickerkurs, utan ett ord, nosework, skvallerträning och inkallning! Han har provat på agility, blodspår, personspår och har gått på flera utställningar (resultat längre ned). Han hade tävlingsdebut i Rallylydnad 2013 med två poäng från godkänt. Efter alla sjukdomar och veterinärvistelser hoppas vi kunna tävla igen under 2018 bara vi lyckas tygla allergin, men först väntar en freestylekurs!

 

~Surround Cool Jazz "Svante"~

  

Surround Cool Jazz "Svante" är en petit basset griffon vendéen och föddes 2017-04-28 i Växsjö tillsammans med sina sju syskon Surround Crescendo, Surround Con Modo, Surround Con Amore, Surround Come Prima, Surround Carillion och Surround Calypso.

Svante kom hem till mina föräldrar på midsommarafton 2017! Han vet precis vad han vill och inte vill - vilket är otroligt charmigt! En riktigt härlig utmaning! 

Svante kommer förhoppningsvis kunna haka på mig på olika tävlingar i rallylydnad, utställning, rallymix och nosework framöver! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Besök gärna min företagssida 

www.hundklimpen.se      

~ Månadens inlägg: ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kategorier ♥~

~Arkiv ♥~

~Förra året detta datum:~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Kurser jag gått ♥~

Valpkurs: Färdig 2011

Grundkurs: Färdig 2012

Klickerkurs: Färdig 2012

Rallylydnad: Färdig 2012

Personspår: Provat på 2013

Skvallerträning/ink.: Färdig 2013

Tävl.förb.rally: Färdig 2013

Agility: Provat på 2015

Utan ett ord: Färdig 2015

Nosework: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2016

Läger Äger: Färdig 2017

Freestyle: Väntas 2018

 

Instruktörsutbidning: Färdig 2014  

Rallymixutbildning: Färdig 2017

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Prickigabandet! ♥~

  Klicka på bilden för att hjälpa vanvårdade och hemlösa hundar!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första utställningen ♥~

MyDog Göteborg:

Lördagen den 7/1-12: 4:e bästa juniorhane (Excellent)

 

Söndagen den 8/1-11: 3:dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia dag 1

Historia dag 2

Kritiker

~Andra utställningen ♥~

  

Wästmanlands kennelklubb Västerås:

Söndagen den 29/4-12: 2a bästa juniorhane (Very Good)

 

Historia

kritik

~Tredje utställningen ♥~

BostonShow Jönköping (off.):

Lördagen den 19/5-12: 3dje bästa juniorhane (Excellent)

 

Historia 

Kritik

~Fjärde utställningen ♥~

 

Stockholm hundmässa:

Söndagen den 16/12 -12 

Bästa unghunds hane (excellent) med CK samt 4:e bästa hane av Bostons.

 

Historia 

Kritik

~Femte utställningen ♥~

 

MyDog Göteborg:

Torsdagen den 3/1 -13 Bästa unghunds hane (excellent) med CK, reserv certifikat och reserv C.A.C.I.B samt 2:a bästa hane av Bostons.

 

Kritik

 

Fredagen den 4/1 -13 Bästa unghund. (Excellent)

 

Kritik 

~Sjätte utställningen ♥~

 

Askersund

2 placering. Excellent.

~Sjunde utställningen ♥~

Bostonshow Jönköping (Inoff):

Lördagen den 16/5-15: 2a bästa hane i öppenklass HP

samt 5e bästa hanhund   

 

Kritik

Historia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Första rallylydnadstävlingen ♥~

  

Kristinehamns BHK

20 april 2013

68p/100p

~Andra rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
29 augusti 2015

A: 26/100p

B: Disk/100p

Beskrivning från dagen

~Tredje rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK
30 augusti 2015

A: 65/100p

B: 30/100p

Beskrivning från dagen

~Fjärde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

4 mars

68/100p

Domarens val/hederspris

Beskrivning från dagen

 

~Femte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Lindesberg

2 april 2018

A) 60/100p (Otto)

    Disk (Svante)

B) 52p/100p

    Disk (Svante)

Beskrivning från dagen

~Sjätte rallylydnadstävlingen ♥~

 

Kungsörs HundArena

8 april 2018

Disk (Svante)

2/100p (Otto)

Beskrivning från dagen

~Sjunde rallylydnadstävlingen ♥~

 

Karlstad BK

28 april 2018 med Otto

A) 51/100

B) 86/100p 

Beskrivning från dagen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Patella & Katarakt~

 

♥ Tidig katarakt; hereditärt fri 

 

♥ Chandis Yoda, patella, medialt grad 0! ♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Hundstallet.se ♥~

Vi har skänkt 7940kr, ge en gåva du med!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilder tagna med:~

 

Samsung Galaxy S5 

 

Samsung Galaxy S III

HTC Wildfire

 

HTC Desire

Canon IXUS 130

Olympus E-520

Canon EOS 550D    


Ovido - Quiz & Flashcards